Wiceprezes Nissan Design Europe Matthew Weaver stworzył projekt 3d nowoczesnego Nissana Silvia po tym, jak poproszono go o ponowne wyobrażenie sobie samochodu z historii producenta w elektrycznej przyszłości. Jak widać Nissan nie zapomina o klasyce, przygotowując się do kolejnych wyzwań.
Projekt Weavera czerpie inspirację z pierwszej generacji Silvii. Oryginał można zobaczyć po lewej stronie powyższego zdjęcia. Samochód zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Tokio w 1964 roku i wszedł do sprzedaży w następnym roku. Samochód był modelem specjalnym, budowanym częściowo ręcznie, opartym na tym samym podwoziu, co Datsun Fairlady 1600 SP311. W okresie produkcji firma wyprodukowała tylko 554 egzemplarze.
„Silvia wyprzedzała swoją epokę, w bardzo spokojny, niedopowiedziany sposób. Bardzo dobrze się zestarzała i dziś nadal miałaby swoje miejsce na drogach. Jest również doskonałym przykładem tego, czego oczekuje się od produktu globalnego: wysokiej jakości i uniwersalnego wyglądu” – powiedział Weaver.
Jego projekt zachowuje wyraźną linię, która oddziela górną i dolną część nadwozia od oryginału. Weaver nieco zmodyfikował projekt, wprowadzając delikatne zagłębienie błotników w górnej części nadkoli.
Z przodu znajdują się małe, okrągłe reflektory. Ponieważ auta elektryczne mają inne potrzeby w zakresie chłodzenia, nie ma tutaj już klasycznej kratki. Z tyłu znajdują się małe paski na tylne światła, które podążają za linią biegnącą przez bok nadwozia.
Po pierwowzorze, Nissan ożywił model Silvia w 1975 roku jako kompaktowe sportowe coupe. Model ten przeznaczony był dla kierowców szukających pojazdu o dobrych osiągach, ale chcących czegoś bardziej przystępnego cenowo. Pojazd sprzedawany był w tej formie przez dziesięciolecia, aż Nissan zakończył jego produkcję w 2002 roku.
Nissan nigdy nie używał nazwy Silvia w USA. Model ten był jednak dostępny w Ameryce pod nazwą 200SX, a później 240SX.
