Rolls-Royce do aut elektrycznych był nastawiony bardzo sceptycznie, posuwając się nawet do stwierdzenia, że nigdy nie wyprodukuje hybrydy lub PHEV – są one po prostu zbyt kompromisowe, a klienci Rollsa ich nie chcą. Prezes Torsten Müller-Ötvös powiedział wcześniej, że Rolls będzie w pełni elektryczny „kiedy nadejdzie właściwy czas”, a na początku tego roku marka obiecała, że pierwszy produkcyjny samochód elektryczny powstanie do 2030 roku. Okazuje się, że pojawi się on dużo wcześniej, ponieważ w środę Rolls-Royce ogłosił, że jego pierwszy samochód elektryczny, nazwany Spectre, wejdzie do sprzedaży pod koniec 2023 roku. Mało tego, do końca dekady każdy samochód sprzedawany przez Rolls-Royce’a będzie w pełni elektryczny.
Marka wcześniej bawiła się samochodami elektrycznymi, wypuszczając w 2011 roku koncept 102EX, który był w zasadzie tylko elektrycznym Phantomem. Ale Spectre będzie czymś zupełnie nowym, unikalnym modelem jeżdżącym na modułowej architekturze luksusu Rollsa. Platforma ta została zaprojektowana z myślą o elektrycznych układach napędowych od samego początku, a zapowiedź Rollsa zdaje się wskazywać na to, że Spectre będzie korzystał z baterii i silników dostosowanych do potrzeb klienta, które nie są współdzielone z resztą BMW Group. Nie podano żadnych szczegółów na temat potencjalnego zasięgu lub specyfikacji, ale Müller-Ötvös obiecuje, że wymagane przez Rollsa cechy, takie jak cisza, moc i „lotność” są idealnie dopasowane do elektrycznego układu napędowego.
Prototyp Spectre na opublikowanych zdjęciach jest pokryty folią camo, na której widnieje kilka zabawnych cytatów założyciela firmy Charlesa Rollsa, ale mimo to możemy się wiele dowiedzieć o wyglądzie samochodu. Choć będzie to dwudrzwiowe coupe z elegancką linią dachu typu fastback i ogólnym kształtem bardzo przypominającym wycofanego z produkcji Wraitha, Rolls-Royce nie ukrywa, że Spectre nie jest zamiennikiem Wraitha – jeden z tych modeli pojawi się później. Spectre ma bardzo wyraźną linię biegnącą od klamki drzwi samobójczych do tylnej części nadwozia i ogólnie rzecz biorąc wykończenie powierzchni jest dużo ostrzejsze niż to, co widzieliśmy w innych modelach Rolls-Royce’a. Głębokie progi boczne sprawiają, że Spectre wydaje się niższy niż jest w rzeczywistości (i ukrywają masę pakietów baterii), a koła mają fajny aerodynamiczny design. I nie martw się, Spectre będzie miał ikoniczny ornament na masce Spirit of Ecstasy i kratę „pantheon”, choć nie wiadomo jeszcze, czy krata będzie otwarta, czy zablokowana.
Jeśli chodzi o nazwę Spectre, Müller-Ötvös twierdzi, że „doskonale pasuje ona do eterycznego i innego świata, w którym istnieją produkty Rollsa”, dodając, że nazwa ta została zarezerwowana specjalnie dla pierwszego EV marki. Następnie dodał, że Spectre to „nazwa nadawana niesłownym istotom, będącym synonimem wielkiej mocy i objawienia, istotom z alternatywnego królestwa, które zaznaczają swoją obecność poprzez ulotną manifestację. Widmo zmusza świat do zatrzymania się. Dominuje nad przestrzenią, którą zajmuje. Potem, tak szybko jak się pojawia, rozprasza się, pozostawiając po sobie radość, energię i intrygę”. Chcę mieć to, co on.
